نرم افزار ماتریکس و سایر نرم افزارهای پرکاربرد طراحی جواهرات

امروزه به جهت تسریع در پروسه ساخت و تولید جواهرات از نرم‌افزارهای مختلف طراحی کمک گرفته می‌شود. با استفاده از این نرم‌افزارها و اتصال آن‌ها به پرینتر سه بعدی کار توسط کارگاه‌های ساخت بسیار راحت‌تر انجام گرفته و از صرف زمان و هزینه‌های اضافی تا حد چشم‌گیری جلوگیری می‌شود. یکی دیگر از مزایای استفاده از نرم‌افزارهای طراحی سه بعدی محاسبه وزن طلا و سنگ‌های آن با توجه به سایز کار است، این موضوع کمک می‌کند تا بتوانیم هزینه تقریبی را برآورد کنیم. در این مقاله تیم آکادمی گوهر ایران سعی دارد تا شما عزیزان را با برخی از نرم افزارهای پرکاربرد در طراحی جواهرات آشنا کند.

نرم افزار ماتریکس

یکی از نرم افزارهای قدرتمند در زمینه طراحی طلا و جواهرات ماتریکس است. این نرم افزار قدرتمند طراح جواهر را قادر می‌سازد تا طرح مورد نظر خود را همانند محیط واقعی طراحی و حالت پیش ساخته و نتیجه نهایی را نمایش دهد، طراح جواهر در صورت تمایل نسبت به نتیجه کار خود می تواند طرح موردنظر خود را در محیط واقعی به کمک پرینتر سه بعدی پیاده کند و با روش ریخته‌گری آن را بسازد. این نرم افزار محصولی از Gemvision Software است.

 

سایر نرم افزارهای کاربردی در طراحی جواهرات

Zbrush
یکی‌دیگر از نرم‌افزارهای محبوب که بسیاری از طراحان جهت طراحی طلا و جواهر از آن استفاده می‌کنند، Zbrush است. Zbrush این امکان را به طراح می‌دهد تا جزییات دلخواه زیادی را به طرح اضافه کنند و از این جهت مورد محبوبیت طراحان قرار گرفته است. داشتن اطلاعات حداقلی در زمینه مدل سازی سه بعدی لازمه کار با این نرم‌افزار است.

3Design

یکی از نر‍‌م‌افزارهای CAD که در طراحی طلا و جواهرات مورد استفاده قرار می‌گیرد 3design است. این نرم‌افزار با بکارگیری تکنولوژی گرافیک بازی‌های ویدئویی تصویری واقعی را برای شما به نمایش می‌گذارد.

Firestorm CAD
این نرم افزار  CAD برای طراحی، توسط سازندگان جواهرات ساخته شده است. بهتر است جهت مدل‌سازی سه بعدی جواهرات، با اشکال طبیعی از این نرم‌افزار استفاده کنید.

Blender
Blender یک نرم افزار رایگان است. این نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی توسط Blender Foundation ساخته شده است .
توصیه می‌شود اگر تازه‌کار هستید و به تازگی طراحی را شروع کرده‌اید از این نرم‌افزار استفاده نکنید.

Sketchup
اگر به تازگی در عرصه طراحی طلا و جواهرات وارد شده‌اید، یکی از نرم‌افزارهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید. Sketchup بیشتر برای طراحی جواهراتی که شکل هندسی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Tinkercad

Tinkercad نرم افزاری است که کار با آن بسیار ساده است و نیاز به تجربه قبلی ندارد؛ بنابراین اگر به تازگی طراحی را شروع کرده‌اید، از این نرم‌افزار غافل نشوید.

Mudbox
Mudbox از جمله نرم افزار نقاشی دیجیتال است. Mudbox به شما این امکان را می‌دهد که روی اشکال طبیعی و ... کار کنید و این اجازه را به شما می‌دهد که با استفاده از لایه‌های مختلف جزییات را به طرح خود اضافه و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. 

اگر به طراحی طلا و جواهرات با نرم افزار علاقه دارید، برای شرکت در دوره مقدماتی و پیشرفته طراحی با ماتریکس و همچنین دوره تکمیلی ساپورت‌گذاری جواهرات با نرم افزار برای پرینترهای سه بعدی در آکادمی گوهر ایران اقدام کنید.
 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش