خرید حلقه و راهنمای مربوط به آن

انگشتر جزء آن دسته از جواهراتی است که خرید آن از قاعده و قانون خاصی برخوردار است؛ زیرا علاوه بر آنکه باید با استایل فرد هم راستا باشد، باید با فرم انگشت و سن فرد نیز هماهنگ باشد. در این راستا تیم آکادمی گوهر ایران تصمیم بر آن گرفت تا مواردی را که باید در هنگام خرید حلقه به آن توجه کنید را بررسی کند.

خرید حلقه

اگر قصد خرید حلقه و یا انگشتر را دارید حتما به موارد زیر توجه کنید:

عیار طلا استفاده شده در حلقه

به نسبت میزان طلای به کار رفته نسبت به سایر فلزات در طلای استفاده شده در حلقه، عیار طلا حلقه گفته می‌شود. عیار طلا بازه‌ای بین 0 تا 24 دارد و هرچه این عدد به 24 نزدیک‌تر باشد، میزان طلای بکار رفته در آن بیشتر است. طلا فلزی نرم است، پس بنابراین هرچه عیار به 24 نزدیک‌تر باشد و میزان طلا نسبت به سایر فلزات بیشتر باشد، احتما آسیب آن نیز بیشتر است. در نتیجه به این امر توجه داشته باشید که جهت حلقه نامزدی و حلقه‌های دارای نگین الماس از طلای عیار 18 استفاده می‌کنند. 

 

رنگ طلا

شما می‌توانید حلقه خود را در سه رنگ طلا سفارش دهید. سه رنگی که بیشترین محبوبیت را دارند عبارتند از: زرد، سفید و رزگلد. در طبیعت طلا به صورت زرد موجود است و ضریب سختی 2.5 در مقیاس MOHS را دارد. جهت افزایش سختی طلای زرد به آن فلزاتی چون مس و روی اضافه می‌شود. طلای زرد محبوب‌ترین نوع طلا جهت خرید جواهرات از جمله حلقه است. این طلا دارای خالص‌ترین رنگ است و در کنار الماس‌های با درجه‌بندی رنگی پایین‌تر از خودش بسیار زیبا می‌شود. در طبیعت طلای سفید وجود ندارد و طلای سفید ترکیبی از طلای زرد همراه با فلزاتی چون نقره، نیکل، پالادیوم و روی است. طلای سفید نسبت به طلای زرد مقاومت بیشتری دارد.

 

نگین بکار رفته در حلقه 

مورد دیگری که باید همواره در هنگام خرید حلقه و انگشتر دارای نگین به آن توجه کرد این امر است که نگین به کار رفته آن اصل باشد.

 

سایز و فرم انگشت

به طور کلی باید حلقه خود را بر اساس فرم انگشتان خود انتخاب کنید تا جلوه آن بیشتر باشد و زیبایی آن در دستانتان دو چندان شود. در صورت آنکه دارای انگشتانی کوتاه هستید بهتر است از حلقه‌های باریک استفاده کنید تا سبب شود انگشتتان بلندتر دیده شود. در صورت آنکه انگشترهای نگین دار انتخاب می‌کنید سعی کنید آن دسته از حلقه‌هایی باشد که دارای نگین بیضی شکل یا مستطیل شکل هستند، باشد. فقط توجه داشته باشید که اندازه آن بیش از اندازه بزرگ نباشد. اگر دارای انگشتان باریک و بلند هستید هر نوع حلقه‌ای به دستان شما می‌آید اما حلقه‌های دارای نگین گرد و پرنسسی در جلوه دستان شما را دو چندان می‌کند. توجه داشته باشید که در هنگام خرید حلقه سایز مناسب و کاملاٌ اندازه انگشتتان انتخاب کنید. بهترین راهکار جهت آنکه بدانید حلقه یا انگشتری به دست شما می‌آید این است که مد‌های مد نظر خود را دست کنید و زیبایی آن‌ها را در دستانتان بررسی کنید. 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش