فروشندگی جواهرات و نکات مهم آن

برخلاف آنچه که به نظر می‌آید فروش جواهرات کار آسانی نیست و از آن دست مشاغلی است که نیاز به دقت بسیار زیاد در حین انجام کار دارد. اما یک فروشنده جواهرات باید چه مواردی را در زمینه کاری خود رعایت کند؟ تیم آکادمی گوهر ایران در این مقاله سعی بر آن دارد تا تمامی نکات مربوط به فروشندگی جواهرات را شرح دهد.

فروشندگی جواهرات

فروش جواهرات نیز مانند سایر شغل‌ها نیاز به یک سرمایه اولیه دارد که این سرمایه در این حوزه کمی بیشتر از سایر حرفه‌ها است. یک جواهر فروش نیاز به یک ویترین تکمیل شده دارد، که این کار نیازمند هزینه است. باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشید که فروش جواهرات از آن دسته مشاغلی است که معمولاٌ به صورت خانوادگی و نسل به نسل انجام می‌شود و این افراد فعال در این حوزه دارای مشتریان خاص خود را هستند؛ پس بنابراین هنگامی که به تازگی و بدون سابقه وارد این حرفه می‌شوید، حتما مبلغی را برای تبلیغات و معرفی برند خود در نظر داشته باشید. (هزینه تبلیغات را هم باید به عنوان سرمایه مورد نیاز اولیه در نظر بگیرید.)

ویترین گالری جواهرات

اولین چیزی که سبب جذب مشتری در فروش به صورت حضوری می‌شود، ویترین گالری جواهرات شما است. ویترین نمایش دهنده محصولات شماست؛ پس باید آن را مورد اهمیت قرار دهید. استفاده از نورپردازی مناسب سبب بهتر نشان دادن جواهرات شما می‌شود. در نظر داشته باشید که زیبایی و درخشندگی جواهرات و سنگ‌های آن تنها با نورپردازی مناسب ممکن می‌شود.

در نظر گرفتن ایمنی در گالری جواهرات

 فروش جواهرات در زمره مشاغل پر خطر است و هر فردی نمی‌تواند آن را انجام دهد. همواره برای کاهش خطرات احتمالی در این حرفه باید تمامی نکات ایمنی را در نظر داشت و مورد استفاده قرار داد. در ادامه به بررسی برخی نکات ایمنی که ملزم به رعایت آن هستید را برایتان شرح می‌دهیم:

نصب شیشه ضد سرقت 

اولین و ابتدایی‌ترین اصلی که باید در یک گالری طلافروشی مد نظر قرار بگیرد استفاده از شیشه ضد سرقت است. شما با انندازه‌گیری دقیق می‌توانید این نوع شیشه را در ابعاد دلخواه خود سفارش دهید اما مورد دیگری که علاوه بر این موضوع باید در نظر داشته باشید این است که شیشه علاوه بر ضد سرقت بودن، ضد گلوله هم باشد. چرا که وجود شیشه ضد گلوله خطرات سرقت مسلحانه را کاهش می‌دهد.

 

نصب دزدگیر و دوربین 

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در گالری طلا فروشی به آن توجه داشته باشید نحوه قرارگیری دوربین‌های مداربسته است، دوربین‌ها باید به گونه‌ای در جای مناسب نصب شوند که دید کاملی از فضای درون و بیرون گالری به فروشنده طلا و جواهرات دهند. نصب دزدگیر نیز از جمله موارد الزامی در گالری طلا و جواهرات است که باید این مورد را نیز به خاطر داشته باشید.

 

سیستم هوشمند مرکزی

تمامی گالری‌های طلا و جواهرات باید به سیستم هوشمند مرکزی پلیس نیروی انتظامی (110) متصل باشند که در صورت بروز هرگونه مشکل پلیس سریعاٌ خودش را به محل گالری برساند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در حوزه فروش طلا و جواهرات دوره فروشندگی طلا و جواهر و اصول اولیه مدیریت بازاریابی آکادمی گوهر ایران را از دست ندهید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش