مشهورترین مرواریدهای جهان

مرواریدها دارای پیشینه تاریخی و قدمت طولانی در جهان‌اند، این گوهرهای زیبا قرن‌ها توسط فرهنگ‌های مختلف مور استقبال قرار گرفته است. همانطور که الماس‌ها دارای نمونه‌های مشهور و معروفی در جهان هستند، مرواریدها نیز اینچنین‌اند به طوریکه نمونه‌های معروف و مشهور آن همواره توجه همگان را به سوی خود جلب کرده است. تیم آکادمی گوهر ایران در این مقاله سعی دارد مشهورترین مرواریدهای جهان را به شما علاقمندان معرفی کند. 

مشهورترین مرواریدهای جهان

اگر بخواهیم به مشهورترین مرواریدهای جهان اشاره کنیم، باید از مرواریدهای زیر نام ببریم:

 

مروارید الله (Pearl of Allah)

مروارید الله که گاهی اوقات به عنوان مروارید لائوتسه نیز شناخته می‌شود، به عنوان بزرگترین مروارید کشف شده ثبت شده است. این مروارید افسانه‌ای در سال 1934 از یک صدف غول پیکر در آب‌های نزدیک فیلیپین برداشته شده است. این گوهر سنگ قیمتی با وزن 14 پوند، بیش از 9 اینچ طول دارد.

 


 

مروارید امید (The Hope Pearl)

این مروارید زمانی متعلق به هنری فیلیپ هوپ بود که به نام او به عنوان الماس امید را شناخته شد. مروارید امید یک مروارید نفیس آب شور با وزن حدوداً چهار اونس و دارای ابعادی (به صورت تقریبی) 2×4 است که آن را به یکی از بزرگترین مرواریدهای آب شور تبدیل کرده است. این مروارید به دلیل اندازه، شکل و رنگ برنزی تا سفیدش منحصر به فرد است. در حال حاضر در موزه تاریخ طبیعی بریتانیا نگهداری می‌شود.

 

مروارید صورتی بزرگ (The Big Pink Pearl)

این مروارید به عنوان بزرگترین مروارید آبلون کشف شده در نظر گرفته می‌شود. مروارید صورتی بزرگ توسط غواصی در پتالومای کالیفرنیا کشف شد، که از قضا یک دلال معروف ماهی آبلون نیز است. او هنوز صاحب این مروارید از زمان پیدا کردن آن در سال 1990 است و مروارید به شخص و یا مکانی دیگر منتقل نشده است.

 

مروارید پرگرینا (La Peregrina pearl)
مروارید پرگرینا حدود 500 سال پیش توسط بردگان آفریقایی در آب‌های جزایر مروارید پاناما پیدا شده است. این مروارید یکی از بزرگترین مرواریدهای متقارنی بوده که تاکنون یافت شده است. پرگرینا در ابتدا متعلق به پادشاهان، ملکه ها و اخیراً متعلق به الیزابت تیلور است. مروارید پرگرینا با ارزش تخمینی بیش از 3.0 میلیون دلار واقعاً یکی از بزرگترین مرواریدهای جهان است.

 

مروارید امپراتوری هنگ‌کنگ (The Imperial Hong Kong Pearl)

این مروارید به عنوان یکی از نفیس‌ترین مرواریدهای جهان در حال حاضر در یک آویز پلاتین با الماس قرار داده شده است و متعلق به ملکه قدرتمند چینی دواگر تزو هسی بوده است. این مروارید به عنوان یکی از بزرگترین مرواریدهای ناکروسی که تاکنون کشف شده است، یک مروارید باروک مایل به سفید نقره‌ای با درخشش و زیبایی خیره کننده است.

 

مروارید جومون (Jomon Pearl)

این مروارید برای سالیان متمادی به عنوان قدیمی‌ترین مروارید کشف شده در نظر گرفته شده است. قدمت این مروارید بیش از 5500 سال است. با این حال، اکنون مرواریدی که در یکی از مکان‌های نوسنگی عربستان کشف شد، این تصور را که مروارید جومون واقعا قدیمی‌ترین است، به چالش کشید، اما با این وجود، شهرت آن کم‌کم باقی مانده است.

 

مروارید آبرناتی (The Abernathy Pearl)

این مروارید معروف آب شیرین به دلیل منشا آن در رودخانه تای اسکاتلند بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. مروارید آبرناتی به عنوان کامل‌ترین نمونه‌ شناخته شده که تا کنون از آب‌های اسکاتلند جدا شده است.

 

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با مروارید دوره گوهرشناسی سنگ‌های ارگانیک (مروارید) را ثبت‌نام کنید.

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش